מסגרת בטיחות במלגזה- למה היא כל כך חשובה? כיצד לפעול בעת התהפכות?

כנסו לכתבה!

אחת התאונות הקטלניות ביותר בהפעלת מלגזה נגרמת כתוצאה מהתנהגות פזיזה של מפעיל המלגזה, זאת על אף מהירות הנסיעה האיטית של המלגזה.

סכנת ההתהפכות עם המלגזה גבוהה בשל מספר סיבות:

א. יכולת המלגזה לבצע רדיוס סיבוב קטן במיוחד
ב. השפעה של מרכז כובד גבוה וכוח צנטרפוגלי הפועל בסיבוב
ג. השפעת המטען על המלגזה
ד. תשתיות מסוכנות

הפעולה הטבעית של מפעיל המלגזה בזמן ההתהפכות היא לברוח ממקום הסכנה ולקפוץ נגד כיוון ההתהפכות- דבר שבדרך כלל לא יצלח.
תפקידה של מסגרת הבטיחות בזמן ההתהפכות היא לשמש תא ביטחון למפעיל, זאת בתנאי שהמפעיל דואג להישאר בתוכה.
חגורת הבטיחות במלגזה מבטיחה בדרך כלל את מניעת יכולתו של הנהג לנטוש את מושב הנהג.

בזמן התהפכות המלגזה על המפעיל לנקוט במספר כללי התנהגות:

לרכון על גלגל ההגה באחיזה חזקה ולפסק את רגליו על מנת ליצור התנגדות לכיוון ההתהפכות.
בשום מקרה אין להיאחז בכיסא או במסגרת הבטיחות!
תופעה נוספת המסכנת את מפעיל המלגזה מתרחשת כאשר המפעיל מכסה את גג מסגרת הבטיחות על מנת להגן על עצמו מפני קרני השמש או על מנת למנוע חדירת מי גשם בחורף. פעולה זו מונעת את יכולתו לצפות במטען בעת פריקה והעמסה בגובה, נתון המחייב את המפעיל להוציא את פלג גופו החוצה לצורך מעקב אחרי המטען. פעולה זו עלולה לגרום לפגיעה בגוף המלגזן ועל כן רצוי לכסות את גג מסגרת הבטיחות בלוח פרספקס צבעוני ושקוף לפתרון הבעיה.

סעו בזהירות ושמרו על בטיחות העובדים!

כותב: גדעון אבירם