ריענון נהגים חורף/ קיץ



כנהגים וותיקים וחדשים אנו חשופים יום יום לסכנות רבות, הן בשל נהגים אחרים בכביש/ במפעל והן משום הרגלי הנהיגה שלנו, שהוטמעו במהלך השנים וכפי שידוע,
ככל שהשנים עוברות, קשה יותר לשנות הרגלים.
נהיגה בחודשי הקיץ החמים או החורף הגשומים, טומנת בחובה סיכונים נוספים שכן ישנם גורמים רבים ונוספים המשפיעים עלינו כנהגים, הן ברכב הפרטי, הן במלגזה, במשאית או בכל כלי רכב אחר.
בחודשי החורף אנו חשופים לסכנות החלקה, ראייה לקויה בשל ערפל או גשם/ ברד, חושך שיורד מוקדם, סרבול ואי נוחות בנהיגה משום שאנו לבושים במספר שכבות ואף עם מעיל.
בחודשי הקיץ לעומת זאת, הסיכונים שונים שכן שעות האור והעבודה הנוספות מגבירות את עייפות הנהג, חוסר ערנות בעקבות החום הכבד, הזעה שגורמת לאי נוחות, כניסה לרכב חם לאחר שעמד בשמש שעות רבות, תשישות וחוסר ריכוז בשל החום הכבד ועוד.
 
להלן מספר נושאים בטיחותיים שיש לשים לב אליהם בעת נהיגה בכל כלי רכב בחודשי הקיץ:

1.       בחודשי הקיץ, האספלט חם מאוד ולכן רך מאוד, על כן יש להימנע מהפניות הגה חדות בזמן עצירת.
2.       יש לוודא תקינות הצמיגים טרם תחילת העונה, שכן צמיד לקוי ויבש עלול להוות סכנה.

בדיקות שגרתיות שיש לבצע כל בוקר, במיוחד בחודשי הקיץ החמים:

3.       יש לעקוב אחר חום המנוע ברכב.
4.       יש לבדוק שמן מנוע, שכן כחלק מתפקידו, הוא גם אחראי על קירור המנוע.
5.       אחת למספר ימים, רצוי לשטוף את הרדיאטור, שכן במידה ומדובר בסביבת נהיגה או עבודה מאובקת, הרדיאטור עלול להיסתם כתוצאה מאבק או לכלוך.
6.       חשוב להיות ערניים ולנטרל כל מוקד היכול לגרום לשריפה.
7.       יש להתרענן כל העת על ידי שתיה מרובה והפסקות קבועות להתרעננות.
 
להלן מספר נושאים בטיחותיים שיש לשים לב אליהם בעת נהיגה בכל כלי רכב בחודשי החורף:

1.       יש לבדוק תקינות הצמיגים טרם תחילת העונה, שכן צמיג לקוי עלול להוות סכנת חיים ממשית בזמן החלקה בכביש.
2.       יש לבדוק תקינות הווישרים ברכב.
3.       יש לוודא כי אורות הרכב- אורות גבוהים ואורות ערפל תקינים טרם תחילת עונת החורף.
4.       רצוי לנהוג בנוחות וללא סרבול מיותר- להוריד מעיל, כפפות וביגוד כבד טרם תחילת הנסיעה.
5.       אדים בשמשה- יש לשים ברכב מטלית קבועה לניקוי אדים – פנים וחוץ.
6.       מזגן המכוון על חום- יש לשים לב כי חימום ברכב הינו גורם מרדים. במידה ומדליקים מזגן על חום רצוי לפתוח חלון מעט לכניסת אוויר צח.
 



משך הריענון הינו עד 4 שעות אקדמאיות.
הריענון מועבר על ידי מדריך מוסמך ובליווי מצגת חדשנית.
בסיום הריענון, ניתן אישור מעבר ריענון שנתי. 

במסגרת ריענון נהגים נלמדים הנושאים הבאים:

  • הגורם האנושי
  • נהיגה תחת תנאים מכבידים
  • משתמשי הדרך
  • הסחת הדעת
  • הנהג וסביבתו והפעלת הרכב
  • התנהגות בדרך
  • תח"ש (תחום חוסר שליטה)
  • נהיגת קיץ / חורף (סיכונים ודרכים למזעור)
  • ניתוח תאונות
  • דיון- שאלות ותשובות
הריענון פונה לקהל רחב: נהגי רכב פרטי בחברה, נהגי מלגזה, נהגי משאית, משא כבד ונהגי רכב ציבורי. 
הריענון הינו עיוני, אולם לבקשת הלקוח ניתן להוסיף הדרכה מעשית.
לנוחיות הלקוחות, הריענון יכול להתקיים בבית הלקוח.

במכללה לבטיחות ונהיגה במבי ניתן לקבל שירותי קצין בטיחות בתעבורה, שירותי ממונה בטיחות ויועץ בטיחות וכמובן הדרכות בטיחות שונות
.

לפרטים נוספים, שאלות והזמנת מרצה לריענון צרו עמנו קשר ונשמח לעזור!